När kroppen tar helt slut

 
Påskfirande nere vid Marenplan tidigare idag.
 
Suck, helt slutkörd i hela kroppen idag. Det är sällan jag brukar känna så efter en lång arbetsdag, men idag har verkligen varit en sådan dag. Barnen på förskolan har varit totalt ofokuserade och har inte alls lyssnat på vad vi pedagoger har haft att säga. Så otroligt tröttsamt och man blir helt tömd på energi. Ja, ena riktiga energitjuvar är dem. I förmiddags tog vi oss ner till Marenplan för lite hederligt påskfirande, följt utav lek på förskolans stora gård. Så himla skönt när man kan vara ute såhär, även om konflikter uppstår även utomhus. Inomhus blir det desto värre, mycket på grund utav att våra lokaler inte är ämnade för lek och vi  har varken pengar eller resurser för att kunna göra allt det som vi önskar för våra barn. Bara att påskpyssla med barnen är ett enda stort projekt. Så himla trist när det blir så! 
 
Vid dagens slut var jag så slutkörd att mina kollegor undrade ifall jag höll på att bli dålig. Resten utav eftermiddagen och kvällen tänker jag endast ägna åt att ladda batterierna och hoppas på en bättre dag i morgon. Båda barnen är hämtade från förskolan, dessvärre verkar båda vaknat på helt fel sida idag. Vi hann inte längre än utanför grinden på förskolan tills det att skrikfesten började. Den håller i sig än! Vilken tur att vi har middagsrester kvar från igår, vilket betyder att jag slipper laga mat idag. Tjoho!! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR