Det här med rutiner

Nu har vi varit hemma i snart mindre än ett dygn och det känns alltid konstigt såhär första dagen. När man är på landet lever man liksom ett helt annat liv, utöver det vanliga livet man lever här hemma. Nya rutiner skapas, nya vanor, nya dagar, allt är nytt nytt nytt! Något som inte är viktigt bara förr oss, utan också för Elias för att hans dagar skall fungera och flyta på. Och under dessa två veckor har vi verkligen lyckats få ordning på detta. Det är verkligen så himla skönt att kunna vakna tidigt och känna att man har hela dagen tillgodo. Vi kliver upp och äter en stadig frukost, Elias får leka ett par timmar och hinner bli trött lagom fram till lunchtid. Jag kan verkligen märka en markant skillnad sedan vi bytte ut kosten samt vällingen. Han mår bra, han är glad, pigg och sprallig och framför allt så slipper vi allt krångel med magen. En befrielse för både oss och för Elias. Jag skulle göra precis allting för att vårat älskade lilla barn ska må så bra som möjligt. Det finns absolut ingenting jag INTE skulle göra.

Idag har vi tid nere på BVC för check up och 12-månaders sprutan som vi fick lov att avstå senast. Min finaste följer med då jag inte riktigt klarar av det här med nålar, ryser av bara tanken! Nu tänkte jag dock mysa, gosa, busa och leka med min stora lilla bebis. Vi har haft en riktig mys-morgon här hemma. Numera ska han liksom ligga på min arm och så ska jag hålla om honom. Och så ska vi ligga tills det är dags att kliva upp på morgonen. Om man ändå kunde stanna tiden, om än bara för en liten stund!


- bbella | 120611 ::

Dagens blogg är utsedd, anmäl er igen ? :)

http://bellahuuynh.blogg.se/2011/august/vinnare-9-.html#comment


Blogg: http://bellahuuynh.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR