Fredagskvällen

Idag när vi var i Nordby köpte vi ett familjespel som fick följa med oss hem, Rita & Gissa. Så gissa vad vi har ägnat oss åt ikväll! Mamma vann, jag anar att någon vid namn Lina är väldigt sugen på revansch redan i morgon. Annars så har vi haft en riktigt lugn och skön fredagskväll, vi har också haft finbesök av mormors kusiner Kajsa och Christina. Elias visade som vanligt upp sin bästa sida, charmtroll som han är. Inte klokt vad åren går, nästan lite vemodigt om jag får säga det själv. Känns så konstigt nu när så många av släktingarna inte längre finns vid livet. Lollo är utflyttad ur skolhuset uppe på Torp och bor numera på Östanvind och mormor är kvar i stan. Men känslan att vara här gör det lättare att hålla fast vid alla fina minnen på något vis.

Nu är det dags för denna trötta tjej att krypa till sängs. Känner mig alldeles snurrig i huvudet efter på tok för många glas vin denna ljuva fredagskväll. Är det inte lite lustigt ändå, hur man nästan förvandlas till en semester alkoholist?! Så mycket alkohol som vi dricker här, dricker vi aldrig hemma i vanliga fall. Förstå mig rätt, vi dricker aldrig till den grad att vi blir stupfulla. Men sådär lagom salongsberusade. Men tror inte ni också att det är så att man dricker mer under sommaren?  Vad gör ni ikväll?



Puss!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR