Hemma hos pappa och hälsar på.

Det gick hur bra som helst på skatteverket, allt som krävdes var att fylla i en blankett om flytt inom Sverige. Så jäkla smidigt! Nu är jag och min lilla skatt ute i sollis och hälsar på moffi, han frågade om vi ville komma ut och äta middag. Självklart ville vi det, så direkt efter att ha uträttat alla våra brådskande ärenden satte vi oss på tåget ut hit.

Har ägnat större delen av eftermiddagen åt att städa min pappas snuskiga lägenhet. Hur en människa kan tänkas vilja bo i denna röra, är för mig en fråga?! Det var knappt så att jag ville släppa ner mitt lilla barn på golvet, med risken att han stoppar i sig varenda liten partikel han kommer åt. Nu känns det något fräschare och jag kan åka hem med gott samvete. Jag vet inte om min kära far kände sig förolämpad, men jag kunde faktist inte bry mig mindre. Ingen mår bra utav att bo såhär, allra minst min far.

Sitter här och väntar på att maten ska bli färdig, ugnspannkaka står på menyn. mums! Elias är i full fart med att leka och busa med bästa moster Agnes. Så härligt att se min fina lillasyster igen, som vi har saknat henne!

Har ni haft en bra dag?


jjohannabertils

tack för att du deltog i dagensblogg. vinnaren är nu utsedd kika in och kolla om det blev du! vann du inte va med igen

kram /johanna


Blogg: http://jjohannabertils.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR