Lördag med fina vänner

Idag har vi äntligen haft vårat efterlängtade vigselsamtal. Våran präst är verkligen hel flummig samtidigt som han har så logiska förklaringar till precis allting. Nu saknas det bara att vi ringer svenska kyrkan för att göra upp en tid att få träffa våran andra präst samt kantor. Ja, vi kommer att ha två präster från två olika samfund då min finaste tillhör den katolska församlingen och jag svenska kyrkans församling. Med oss hem fick vi ett vigselhäfte och det är nu upp till oss att bestämma oss för hur just vårat program ska se ut på våran stora dag. Stressen står mig upp till halsen, under nästa vecka ska allting vara fixat och klart. Det här fixar vi!

Efteråt åkte vi hem till våra fina vänner Wafer och Nashwa, så himla mysigt att bara vara, fika och samtala om precis allt och ingenting. Våran lilla kille blev som vanligt spoiled med uppmärksamhet, bus, lek, kakor och massa annat gott. Ni kan ju bara gissa vem som tok däckade i bilen på väg hem sedan. Nu ligger han i sängen, våran lilla skatt och sussar sött. Om en liten stund ska vi avnjuta en god middag/ sen lunch som vi fick med oss hem från våra fina vänner. Dem äger nämligen en festlokal, och just idag blev det en hel massa mat över från en begravning som ägde rum tidigare i förmiddags. En annan fin sak är att Wafer kommer att filma och fotografera på vårat bröllop. Vad vi sedan fick veta var att Nashwa jobbar på Quality hotell i stan, och hon kommer därmed att fixa våra sviter inför bröllopsnatten. Kan vi någonsin fråga efter något mer?! I don't think so! Vi har verkligen dem finaste vännerna i hela världen, så mycket kärlek!

Lite senare sticker vi förmodligen hem till finaste Sofia och hennes lilla Anton. Om inte, så tar vi det i morgon istället. Jag har en hel del att pyssla med här hemma, och jag vill sååååå gärna spendera så mycket tid som möjligt med min finaste nu när han äntligen är ledig för en gångs skull. På tal om det så ska jag försöka få honom att slita sig från den förbaskade fotbollen på tv.

Hur mår ni raringar? Vad gör ni idag?





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR