Today I don't feel like doing anything



Utanför mitt fönster idag

Inget vidare roligt väder idag, tråkigt, mulet och grått. Idag känner jag för att göra i princip ingenting, mer än att slänga på mig mjukiskläderna och mysa med min fina lilla bebis. Hela morgonen har han imponerat på oss alla med att ta fler och fler steg allt oftare. Han har blivit så mycket stadigare under bara veckan som vi har varit här. I slutet av denna vecka kommer han att gå, for sure! Hela inlärningsprocessen har gått framåt ända sedan födseln. Jag tror dessutom att vi har återhämtat oss även på viktfronten, för säg mig någonting min unge INTE äter. En riktig matfriare, och visste ni att han är som tokig i mögelost?! Jag blir lika förundrad varje gång, stolt över att få vara mamma till världens finaste lilla kille.

Känner hur ångesten börjar komma krypandes, två månader kvar på denna mammaledighet. Sedan är det dags för mig att ta det stora klivet in i arbetslivet igen. Bitterljuvt! Nu ska jag slänga i mig lite lunch och ta en uppiggande dusch. Om bara ett par timmar är min finaste fin äntligen här hos oss, fjärillar i magen är vad jag har just nu. Underbart, oslagbart!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR