BVC

Sådär, då var 1-års kontrollen inkl. vaccin sprutan avklarad. Skönt! En annan tyckte inte alls att det var lika roligt. Elias slet sig och kutade iväg till dörren, där stod han, grät och bankade. Men han vände sig sedan om när han insåg att loppet var kört! Till min stora glädje har våran kämparglöd visat resultat då vikten sköt i höjden, äntligen! På en månad har våran kille lagt på sig över 600g och väger nu 9820g. Det går bara man vill, jag är så stolt. Vi struntande i längden då båda kurvorna går parallelt med varandra. Och så länge dem gör det har vi ingenting att oroa oss över. Vaccinet var dock ingen lika rolig historia, stackars mammas lilla bebis. Det är helt omöjligt att försöka distrahera och avleda vid dessa tillfällen, jag är allt annat än stark när det kommer till nålar och krokodiltårar. Det gör ont i mig, hela mitt inre väsen skriker " NEEEEEEJ, RÖR INTE MITT BARN!! " även om det är för en god sak. Han var hur som helst jätte duktig och som plåster på såren blåste vi såpbubblor och lekte med alla leksaker inne i väntrummet en stund.

På vägen hem blev det middags handling samt uträttade lite andra viktiga ärenden. Nu är vi hemma och min finaste har precis fått igång våran nya diskmaskin, och detta efter väldigt många om och men. Så underbart att slippa stå och diska för hand, tänka sig att man kan bli så lycklig för så lite.












NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR