Dan före dan före dopparedan

Elias ligger nu skönt nedbäddad i soffan, skönt för honom som har massa sömn att ta igen. Stackarn var helt förstörd efter att ha trillat och fått ett öppet litet sår i ögonvrån. Så just nu sitter jag och väntar på bästa farbror och faster som skall komma förbi för att avgöra om det blir omplåstring eller ej. Eftersom att jag inte riktigt såg vad som hände, så vet jag inte heller hur såret kom till. Olyckor sker, det hör liksom småbarnsåren till. Men det gör lika ont i mammahjärtat varje gång.

Annars så har vi haft en jätte mysig morgon och förmiddag nere på öppna förskolan. Lika glad varje gång blir våran lilla skrutt när han får syn på alla de andra barnen, och alla miljoner leksaker som bara väntar på att få bli lekta med såklart. Vi lekte en stund innan sångsamlingen, fikade och dansade runt julgranen. Barnen tjöt av lycka och inte att tala om när dem fick syn på tomten som kom vandrandes längst vägen för att lite senare göra éntre. Alla barnen fick varsin julklapp i form av en reflex, perfekt nu såhär i vintermörkret.

Efteråt sjöng vi avslutningssången och sedan fick alla klä på sig och gå hem. Väl hemma var jag så slutkörd i kroppen att jag deckade i soffan av ren utmattning. Så välbehövligt, för nu känner jag mig genast mycket piggare. Nu ikväll tänkte jag packa ihop alla saker samt julklappar som ska med hem till mamma i morgon. Vi sover över där och kommer inte hem förrens på söndag förmiddag igen. Mys!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR