Och julstressen fortsätter...

Mer julklappsinköp idag, det tar aldrig slut. De första timmarna vart riktigt plågsamma, Elias vägrade sitta still i vagnen och jag var på gränsen till att få ett totalt nervsammanbrott på ungen. Vi hann inte mer än att kliva in i bilen och han slocknade på två röda, vilket jag nästan hade mina aningar om att han skulle göra. Vi fortsatte i allafall in mot Stockholm för att kolla på NK's julskyltning och lite shopping blev det också. Hittade världens sötaste klänning som jag tänkte bära på julafton, och såklart skämde min finaste bort mig med att köpa den till mig.

Idag har vi också hunnit med att klä julgranen här hemma, nu känns det verkligen att julen är nära. Man blir liksom pirrig i hela kroppen och jag njuter till fullo. Jag ska strax titta till kakan som jag slängde in i ugnen för en liten stund sedan. Har nu under kvällen stått och bakat till alla barnen samt föräldrarna på öppna förskolan då vi tar avsked i morgon. Dem flyttar nämligen verksamheten till en helt ny lokal, vart har jag inte riktigt fått veta ännu. Hur som haver så kommer Ellepelle ändå att börja på dagis och någon öppen förskola kommer inte att hinnas med. Vad beträffar mig själv så blir det ett besök på ams efter julhelgen. Det här med att söka jobb är sannerligen ett evighetsprojekt, men alla ska vi behöva gå igenom livets alla prövningar. Har jag kommit såhär långt så kan jag faktist komma hur långt som helst. Eller vad tror ni?

Nu - tillbaka till bakandet och sedan sova.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR