Julafton hemma hos mamma





Några bilder från julafton hemma hos min fina mamma. Julafton började med glögg följt av julbord, nubbe och sång, julklappar, fika, massor med godis och julmust, Svensson Svensson, bebis-bus m.m. Vid midnatt packade vi in oss i bilen för en fullsatt midnattsmässa i Sollentuna kyrka. En ny tradition för i år, i allafall för mig men gärna något som jag ser att vi gör även nästa år. Prästens predikan fick mig verkligen att börja tänka till och jag tog in vartenda litet ord. Och dessa ord kommer jag bära med mig så länge jag lever.

Jag är så sjukt nöjd över denna jul, och i år believe it or not så fick jag precis allting jag önskade mig. Av min finaste fick jag en sprillans ny kamera med dubbla skärmar, en på framsidan och en på baksidan. Så nu mina vänner slipper ni bildlösa inlägg här på bloggen. Bilderna ovan är dock tagna med syrrans systemkamera. Och av min fina mamma, mormor och syster fick jag en rosa vitprickig morgonrock, en ny hårfön samt en rosa stickad tröja som jag så länge gått och övervägt om jag skall köpa eller inte. Har jag inte världens bästa familj?! Min finaste skämde jag bort med en kaffemaskin från tassimo, gissa om han vart lycklig?! Bästa julklappen ever om ni frågar honom. Mer kaffe galen människa får man nästan leta efter, och nu kan han välja helt själv vilken sorts kaffe han vill ha. Och till våran lilla kille fick vi en hel drös med nya kläder, varmfodrade gummistövlar, leksaker, ritpapper och kritor, sneakers från adidas, ljudbok samt en pekbok m.m.

Idag har vi firat juldagen tillsammans med älsklingens familj i form av ett restaurangbesök nere i centrum följt av fika hemma hos bästa faster och kusiner. Så tråkigt att vi skulle vara så förbaskat trötta bara. Nu är vi i allafall hemma och jag har precis slängt in en julskinka i ugnen. I morgon kommer nämligen mamma, pappa, mina systrar samt älsklingens familj hit och firar jul. Det blir liksom så när man har familjen på olika håll, så nu ikväll har jag en hel del att förbereda.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR