Med hjärtat i halsgropen



Vilken härlig dag vi har haft, våran dag spenderade vi på en mysig liten slätt på andra sidan hamnen. Köpte med oss lite frukt, kakor och dricka som vi kunde avnjuta sittandes på en filt i den stekheta värmen. Någon som har noterat att temperaturen uppsteg till hela 26,5C?! Inte klokt hur vädret bara kan växla sådär. Underbara sommar, du har varit så efterlängtad!

Nu ikväll tog jag med mig lillfisen ner till Fridaberg där vi gungade och myste på en filt i gräset. Jag är så otroligt tacksam för livet och för att jag har fått bli mamma till världens bästa och finaste lilla Elias. Han skänker så oändligt mycket kärlek, mammas stora lilla kille. Hur som helst så puttrade vi en liten stund senare vidare till den stora lekparken. Vi gungade lite till, men lillfisen roade sig mest med att titta på de andra barnen som sprang omkring och lekte. Och tillslut var jag helt inne i deras lekande och springande jag med, ända tills...PANG!! En av de små killarna råkade stå ivägen för en av de stora gungorna som en liten tjej gungade på. Det stora tunga däcket for rätt in i den lilla killen som fullkomligt flög bakåt av den hårda smällen. Man kunde verkligen höra hur han föll till marken, och där blev jag ståendes helt paralyserad med hjärtat i halsgropen. En av de andra mammorna i parken kom springandes och hjälpte den arabisk talande lilla pojken. Jag gick fram och klämde fram ett klent " hur gick det? " men fick inget svar. Så jag tog lillfisen och vi styrde kosan hemåt igen. När olyckan väl är framme så går det så himla fort, men ack vad det svider i mammahjärtat. Jag hoppas att det gick bra och att ingenting var brutet.

Dags att stoppa om den lilla och fortsätta att fixa och dona här hemma.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR