Onsdag 22:a juni

Godmorgon onsdag!

Sitter här och försöker på något vis vakna till liv, har knappt fått en blund i natt. Elias var ovanligt gnällig när vi kom hem från Naja igår. Det var inte bara tröttheten som slagit till, någonting plågade honom vilket syntes på hela kroppsspråket. I två timmars tid låg jag och vaggade, vyssjade, masserade magen i förhoppning om att det onda skulle ge med sig. Men icke. Funderade först på om han drabbats av växtvärk i benen eftersom han är inne i den så kallade "växa fasen". Visade sig sedan att det var magen som krånglade och jag kunde snabbt konstatera att han råkat ut för jordens magknip. Och jag skojar inte när jag säger att den var hård som sten. Vi kämpade ett bra tag, testade att peta med en tops i rumpan för att lätta på trycket men utan någon som helst succé. Till slut somnade han av ren utmattning i pappas famn och jag bröt ihop lite grann. Dock har han vaknat till och från med sitt hjärtskärande gråt och sedan somnat om.

Mina fina killar sover än och jag hoppas att dem gör åtminstonde en liten stund till. Medans passar jag på att duscha, göra mig i ordning och packa skötväskan. Idag sticker vi ut till Sollis på dopsamtal samt uträttar några andra viktiga ärenden. Älsklingen skjutsar sedan hem mig och lillfisen till mamma, mysigt!

Ouff...trött trött trött!

Ha en fin dag vänner!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR