En helt vanlig tisdag


Idag åkte regnkläderna på ♥

Det är en trött mamma som skriver. Jag har sovit som en kratta i natt, Elias har under en längre period blivit bortskämd med att sova i våran säng. Men i natt bestämde jag mig för att vara konsekvent och faktist försöka få honom att börja sova i sin egen säng igen. En evighetskamp utan dess like och ungen kämpade för kung och fosterland för att hålla sig vaken. Han skulle minsann inte sova i sin egen säng, men skamm den som ger sig. Efter en timmes skrik, bråk och gråt somnade han tillslut och jag likaså. Hej och hå, så kan det gå! 

Medans den lilla sover sin eftermiddags-nap, tänkte jag parkera mig i köket och slänga ihop en inte allt för avancerad middag. Idag blir det något så enkelt och gott som spaghetti med köttfärsås.  Blir en relativt lugn kväll då lillskruttis har spenderat halva dagen utomhus tillsammans med pappan sin. Eventuellt hinner jag slänga iväg några jobbrelaterade mail och fila lite på mitt cv. I morgon ska jag gå och prata med en butiksägare här i Södertälje och har jag riktigt tur så kanske jag har ett jobb inom den närmsta månaden. Yay!


Lule-K

Helt rätt taktik. Inte ge dig! Mamma och pappas säng är INTE Elias säng :)


Blogg: http://npfaddvardagochskola.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR