Första dagen på dagis

Vissa kvällar går läggningen hur bra som helst, och igår kväll var just en sådan kväll. Elias sov som en kung i natt med små undantag för känningar i benen. Den där eländiga växtvärken verkar komma och gå lite som den vill. När väckarklockan ringde i morsse var det bara att masa sig upp och äta frukost innan det var dags att bege oss mot förskolan. Jag vet inte vem av oss som var mest uppspelt över situationen, idag är en stor dag här hemma.

Nu har Elias haft sin första dag på dagis, och det gick lika bra som väntat, om inte bättre! Han knallade in på engång och utforskade avdelningen på egen hand. Fröknarna var jätte gulliga alla tre och det känns som om vi kommer ha en helt fantastisk dagistid att se fram emot. Idag hade vi introduktion och informationsdag på en dryg timme och i morgon börjar allvaret. Då skall jag vara med från klockan nio till klockan två och så kommer det fortsätta fram tills på torsdag. Sedan är vi lediga fredag, lördag och söndag för att sedan ha en sista dag tillsammans på måndag. På tisdag blir det våran första lämning och hämtning och jag tvivlar inte en sekund på att han kommer få det tok bra på förskolan. Själv har jag en vecka med jobbsök att se fram emot samt överdrivet mycket tid tillsammans med min finaste. Men vem är jag att klaga?!

Annars så blev det en sväng till affären för att handla lite mat och om en liten stund tänkte jag försöka få den lilla att sova en stund. Idag klev vi nämligen upp strax efter klockan åtta, hör och häpna! Jag är så glad för alla dessa nya rutiner, det underlättar helt klart i våran annars så kaosartade vardag.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR