Mot alla odds

Jag blir alltid lika glad när jag zappar runt på tv'n och fastnar för program som dessa. Nu ikväll har jag och Ellepelle suttit och kollat på SVT's storsatsning Mot alla odds. Den största utmaningen där tio personer med olika funktionsnedsättningar, som ska gå från Viktoriafallen i Zambia till Skelettkusten i Namibia. Hur coolt? Jag menar, vem skulle inte vilja få en sådan chans?! Att se dessa personer anta denna utmaning och motbevisa dagens samhälle att människan inte har några som helst begränsningar. Nog för att man ibland stöter på komplikationer och motgångar, men det finns absolut ingenting som säger att man inte klarar av det så länge viljan och motivationen finns där. Livet måste gå vidare...

Ligger just nu med en trött liten kille här brevid mig i sängen. Han har legat och tramsat med vällingen i snart en halvtimme, men lär väl slockna anytime soon. Försökte meditera tidigare men tappade fokus, blev irriterad och stängde av. Jag får helt enkelt försöka i morgon igen när Ellepelle är på dagis. Jag ser så inte fram emot att behöva kliva upp klockan halv åtta i morgon.

Sov gott raringar, så hörs vi i morgon!♥





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR