Tisdag

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen här på bloggen. Men det har varit så mycket annat som kommit emellan, så något bloggande har helt enkelt inte hunnits med. Hela gårdagen var jag i princip upptagen med att möblera om i lägenheten, är så sjukt nöjd över resultatet. Dock är jag inte helt färdig ännu, en hylla ska upp ovanför Ellepelles säng så att jag kan få upp lite blomster samt fotoramar på hyllan i vardagsrummet. Det blev också en sväng ner till centrum för lite shopping samt låning av böcker på biblioteket. Lånade även en cd med andningsmeditation (mindfulness) Deepak Chopra's meditationsteknik samt mindfulness (närvaro) för nybörjare. Så jag tänkte väl försöka köra en session så snart lilleman har somnat.

Idag har vi haft våran fjärde och sista inskolningsdag på dagis. Gick bättre än förväntat efter fyra dagars ledighet. Vi gick ut en stund på förmiddagen och Ellepelle har plaskat i vattenpölar, gungat gungbräda och sparkat boll med kompisen Zakariya. Sedan var det dags för sångsamling inomhus samt lunch och vila. Under tiden fick jag hänga i personalrummet tillsammans med de andra förskolelärarna, drack thé och snackade skit. Efter vilan ritade vi en stund och spelade musik tills min finaste kom lagom till hämtning. Han försvann för övrigt till jobbet för en stund sedan och själv har jag parkerat mig i soffan framför O.C på tv. Får se vad vi hittar på sen ikväll, är lite sugen på att baka något smaskigt.










NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR