Att hantera elaka kommentarer...

Någonting som jag ofta funderar över, hur hanterar ni elaka kommentarer i verkligheten och på bloggen? Det är sällan jag kikar in här och möts av fina och vämenande ord, snarare tvärtom. Det tragiska är att det är en och samma person som kommenterar och detta anonymt. Jag har på senare tid lärt mig att ignorera och inte ta åt mig, och jag ser inte heller någon som helst anledning till att publicera dem. Varför skulle jag? Det handlar inte om att jag är feg på något vis. Om du vill säga till mig att jag är ful, barnslig, konstig m.m. då gör du det INTE anonymt! Då är det DU som är feg. När ni ger er tillkänna och faktist kan stå för vad ni säger, då kan jag ta mig tid att faktist besvara det hela. Jag kan absolut ta kritik, men gör ni det anonymt bevisar det bara hur omogna ni faktist är! När jag ändå håller på så kan jag lika gärna tala om att nätmobbning är lika fel och straffbart som andra former av mobbning. Alltså kan nätmobbning anmälas till polisen. Så nästa gång ni skriver en elak kommentar till någon, tänk er för och tänk även på konsekvenserna av erat handlande. Istället kan ni göra någons dag genom att säga något snällt, och jag lovar att ni kommer må så mycket bättre själva!




nathalie

Det finns idioter och du ska inte ta åt dig. jag tycker din blogg är outstanding.

Lina svarar:

Tack fina du! Och nej, den dagen jag tar åt mig pga av andra människor idioti då har det gått för långt! <3 Kärlek till dig <3


Blogg: http://linelias.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR