Vi bakar äppelpaj!



Efter att ha storstädat precis hela lägenheten, är hemmet återigen skinande rent. Elias sov i nästan två timmar och vaknade i princip lagom tills jag var färdig. Nu ska jag bara köra en sista maskin med disk, det är ju så himla tråkigt att kliva in i köket på morgonen och disk är det första man ser. 

Hur som helst så fick jag världens sug efter att baka, så jag och lillskruttis bestämde oss för att baka en smaskig äppelpaj. Jag som är tok allergisk mot äpplen har kommit i underfunn med att jag faktist kan äta skalade och tillagade äpplen. Och då menar jag att bara dessa röda äpplen går för sig, gröna äpplen går fet bort. Jätte konstigt men så är det i allafall. Vi slängde ihop en vaniljsås till detta och jag dog nästan, så gott det blev!  Just n sitter Ellepelle vid soffbordet och ritar medans jag har parkerat rumpan framför någon super tråkig film på tv. Jag har mina aningar om att det blir en sen kväll.






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR