Läkarbesök & 10-veckors kontroll på BVC

Idag var Meja och jag på läkarbesök och 10-veckors kontroll på BVC. Våran BVC-sköterska är på semester, så idag fick vi träffa Caroline. Visade sig att hon går i pension här i dagarna som kommer, och därefter åker hon hem till Australien. Det förklarade hennes näst intill brittiska accent, super härlig och framförallt duktig var hon! 
 
Den lilla damen fortsätter att pinna på i både längd och vikt. Hon väger nu 6315g och är hela 62cm lång, följer kurvan jämt och fint. Efter 10-veckors kontrollen var det dags att träffa barnläkaren i rummet mitt emot. Honom har vi träffat tidigare, då vi bokat tid för lillemans halsproblem. Han kollade att alla reflexer fungerade som dem skulle, att hon följde med blicken och gav olika svarsleenden. Klämde och kände på magen, ljumskar och kollade pulsen och lyssnade på hjärtat. Allting såg fint ut, precis som väntat. Nästa besök är inte förens i mitten utav augusti. Då är det dags för Mejas första vaccination, hua!! 
 
Båda mina troll har somnat för natten, själv tänkte jag plocka undan och invänta storhjärtat. I morgon stundar picknick och mys med fina mammor och barn. Icke att förglömma våra fina män, som även dem slår följe denna gång. Nu håller vi bara tummarna för klarblå himmel och strålande sol!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR