Tisdag med BVC & läkarbesök

 
 
Idag var det dags för BVC igen för Mejas 4-veckors kontroll. Hon ökar som vanligt på bra i både vikt och längd,  från 4385g till 4810g och 56,7cm lång. Jag och den nya sköterskan satt även och pratade om hur jag upplevt första tiden hemma som nybliven tvåbarnsmamma. Hon ställde en massa frågor, själv satt jag mest som ett frågetecken och kände mig allt annat än bekväm. Hon tyckte nämligen att jag såg en aning tunn ut och frågade om jag äter ordentligt och om jag får ordentlig med tid för att vila upp mig. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta tillslut. Äter gör jag, mer än vanligt som jag upplever det, medans andra kanske tycker att jag slarvar en aning. Vilar gör jag när tiden finns och räcker till, vilket den inte alls gör just nu. Men jag intalar mig själv att det blir bättre, bara Meja blir lite större och mindre beroende av mig. Jag bär trots allt på maten som gör att hon växer och blir stark. Sedan får man inte glömma att jag har en liten treåring,som gör allt i världen för att pocka på sin kära mors uppmärksamhet. Det tar på krafterna det med, något jag absolut inte vill sticka under stolen med. Tycker ändå att jag har hanterat den enorma omställningen bättre än vad många andra skulle göra. Det har funnits dagar jag bara vill säga upp mig som mamma, men också dagar jag bara njuter och tar vara på varje sekund med mina älskade troll.Jag vill gärna tro att jag inte är den enda som om är ensam om att känna så. Den som säger annat ljuger, ingen är perfekt!
 
Nåja, efter BVC-besöket tog vi en härlig promenad i det fina vädret. Väl hemma tuppade både jag och Meja av i soffan och vaknade lagom tills det var dags att hämta hem lilleman från förskolan. I eftermiddags var det dags för lillemans läkarbesök. Läkaren tog ett halsprov som visade negativt, alltså inget virus eller tecken på bakterier. En remiss kommer att skickas hem till öron, näsa och hals kliniken där dem tar ett beslut om det blir en operation eller ej. Om jag är nervös inför detta..Ehh ja?! Det blir nog bra när vi fått det överstökat. 
 
Har precis slängt in en tvätt och ska snart natta storbarnet, sedan blir det soffmys framför teven ett slag.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR