Lyckad familjemiddag

 
Som väntat blev det en riktigt lyckad familjemiddag, så himla glad över att vi fixade till det så att alla kunde komma. Det var snart två år sedan våra föräldrar träffades för första gången, och då i Jordanien. Men sedan mina svärföräldrar beviljades visum via Spanien och vidare till Europa, fick dem äntligen möjligheten att flytta hit till Sverige på obestämd tid. Självklart stod jag, med lite assistans från min kära make för den goda maten i form utav ugnsstekt fisk, kyckling, ris och sallad. Och till efterrätt hallon pannacotta med frysta bär och riven choklad, ni hör säkert själva hur gott det låter. Receptet på en lyckad familjemiddag är god tidsplanering och förberedelser, på så vis sparar man både tid och energi som man kan lägga på att umgås istället. 
 
Våra familjer var inte sena med att inspektera lillbebbans alla nya kläder, dem längtar nog minst lika mycket som vi...om inte mer. Lilleman däremot har farit runt som ett litet eldskott mest hela dagen, fortfarande hög på lycka efter att ha mottagit en hel låda med begagnade leksaksbilar. Så lycklig att han inte ens kunnat förmå sig att sitta still och äta middag tillsammans med oss andra. En sked här och där, lite cola och chips på det. Ja herregud, man blir inte klok på den där ungen ibland. 
 
Nu är jag så trött att ögonen snart går i kors, och sängen har aldrig varit så efterlängtad. 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR