Tisdag med tvättstuga & MRSA

Fiiiiii faaan, känner mig så jäkla grisig idag att det nästan är oacceptabelt! Har under förmiddagen sorterat och rensat bland lillemans alla kläder. Hade fina Sonia förbi en sväng som såg till att jag blev av med en del, och jag är några hundralappar rikare. Catching! Efter det har jag hängt nere i tvättstugan för att tvätta upp lillbebbans alla kläder. Något man alltid borde göra när man köpt nytt eller lånat utav någon annan, då det finns en risk för antingen kemikalierester eller annat som kan vara skadligt på ett barns ömtåliga hud. 
 
På tal om hud, så går det MRSA på lillemans förskola fick jag veta igår. Tog upp frågan i ett utav FB's alla föräldraforum. Och det blev ett jäkla liv, och jag blev totalt missförstådd. Men efter att ha läst på mer noggrant, så känner jag mig ändå väldigt lugnt. Jag har är införstådd med att bakterien endast smittar via direkt kontakt med någon som lider av svårläkta exem och öppna sår. Så hädanefter håller vi ett extra öga och håller god hygien både hemma och hos andra. Det kan tydligen bli ruskigt äckligt om man inte har respekt för bakterien. 
 
Nåja, tiden rusar iväg precis som vanligt och jag ska strax hämta hem min fina lilleman. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR