Tisdagskvällen

 
Efter att vi tryckt i oss varsitt hamburgermål från Max hamburgare tidigare ikväll, packade vi in oss i bilen för kvällsfika hemma hos svärisarna. Plockade upp lillemans faster och kusin på vägen. Som vi har skrattat och förlöjligat min stackars svärmor för hennes besvärliga tvångsbeteende. Sedan ett par år tillbaka har hon för vana att plocka upp saker och ta fram saker med tidningspapper i rädsla för att bli smutsig. Hon sitter ogärna på stolar och soffor utan tidningspapper under. Och vi kunde bara inte låta bli att härma och göra oss roliga inför den stackars människan. Hon är så himla go, skrattade med oss istället för att ta illa upp. 
 
På tal om tvångsbeteenden, jag har också ett. Alltid när jag äter ahlgrens bilar, måste jag alltid tvinna dem eller platta till dem innan jag stoppar dem i munnen. Eller när jag äter sådana där salta lakritsskruvar, så biter jag av bit för bit. Jag  kan inte trycka in hela på engång. Har ni också några konstiga beteenden eller får för er saker ni bara måste göra utan att ni kanske tänker på det medvetet?! 
 
Pojkarna i mitt liv sover sedan en tid tillbaka, och jag ska strax göra detsamma. Har under den senaste timmen suttit och spanat in olika barnvagnar, har sådan beslutsångest. Syskonvagen eller inte? Eller ska jag bara satsa på en enkel ståbräda till lilleman?! Det är ju en helt jäkla djungel när det kommer till barnvagnar. Jag har fortfarande inte fått EB'n såld, så jag funderar på att behålla liggdelen och sedan köpa en billig syskonvagn att ha på sidan om. Vi får se hur det blir, återkommer när vi har bestämt oss.  





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR