Premiär på öppna förskolan

 
Yes, idag hade vi äntligen premiär på öppna förskolan. Våran enda öppna förskola som bedrivs i kommunal regi, om man bortser från kyrkis. Barnens hus som det annars heter, är tråkigt nog nedläggningshotat och kommer att stängas ner lagom till årsskiftet. Super tråkigt verkligen! Jag hoppas av hela mitt hjärta att politikerna ser vilken skillnad dessa eldsjälar som bedriver verksamheter gör. Inte bara för oss mammalediga, men också för svårt utsatta unga tjejer som dessutom blivit mammor i ett alldeles för tidigt stadie i livet. 
 
Vi hade det hur som helst jätte mysigt, Meja var hel cool med alla små knoddar som ryckte ifrån henne alla hennes leksaker. Hon låg mest förundrat och pillade med lite allt möjligt. Själv avnjöt jag en god hembakad fika tillsammans med ett helt gäng nya ansikten. Detta gör vi helt klart om redan på måndag, tänkte även försöka klämma in ett besök i Norsborg hemma hos Miriam och Adam. Åh, vad jag bara älskar dessa mammalediga dagar! 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR