Årets första julbak

 
Idag var det alltså dags för årets första julbak. En sådan där dag då vi samlades hela familjen hemma hos pappa för glöggmys och julförberedelser, en tradition som hängt med sedan ett par år tillbaka. Skillnaden från förra året är att jag denna gång inte bara har EN, utan TVÅ små hjälpredor som helst skall vara runt omkring och helst överallt på en och samma gång. Dock måste jag få lov att säga att både Elias och Meja var ena riktiga hejjare på att baka pepparkakor. Älskade ongar! Fyra plåtar och ett helt gäng med ischoklad och knäck hann vi med innan det  bjöds på e himmelskt god middag. Om det finns någon som kan laga mat så är det min pappa, matkoma var bara förnamnet. 
 
Kring sju-tiden packade vi in oss i bilen och begav oss hemåt. Båda barnen slocknade likt två klubbade sälar, men piggnade såklart till när vi trillade innanför dörren. I morgon väntar förskola för kidsen, själv är jag inte tillbaka på jobbet förens på torsdag redan. Välbehövlig vila för min del med andra ord, mina fötter har fått ta sådan sjuk jäkla denna vecka. Har äntligen fått tummen ur och köpt mig ett par nya skor, dock hjälper dessa inte ett smack så länge köttsåret på lilltån kvarstår. Ja, ni hörde rätt! Det var så att jag ville gråta när jag motvilligt drog på mig skorna och gick till jobbet igår. Tur i oturen stod garderoben på schemat och jag kunde sparka av mig skorna illa kvickt! Nu är det bara krya krya som gäller och ge järnet de sista dagarna innan vi går på välförtjänt julledighet! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR