Ställningen återställd

 
Ställningen återställd. Båda mina troll är hemma, och allt är precis som det skall vara. Jag har knappt öppnat datorn eller telefonen sedan i fredags, och det har varit såååå skönt! Medans Elias har tillbringat nästan två hela dagar hemma hos mamma-mormor, har vi passat på att njuta av våran lilla tjej och utav varandra såklart. 
 
I fredags efter att jag vinkat av Elias vid centralen, tog jag och Meja en tur på stan. Promenerade upp till Hötorget där vi tog en mysig mat och fika paus på Wayne's. Där blev vi kvar ett bra tag, njöt av lugnet och spanade på alla människor och allt liv utanför. Så snart vi ätit och fikat klart tuppade lillsmul av i vagnen och mamman fick i sin tur lite egentid till att kika i alla butiker. Två nya pyjamasar till kidsen fick följa med hem, också en ny pipmugg och en såndär smakportions napp. Ja, ni vet en såndär med en massa hål i som barnet kan suga på så att dem får i sig maten. Vi övar nämligen Meja på att föra upp mat till munnen då hon inte riktigt greppat det där. Leksaker för hon upp utan problem, men mat..njae..inte riktigt. Som vanligt hittade jag ingenting till mig själv. Jag förstår bara inte hur det kan vara så roligt att shoppa till barnen, men inte till sig själv?! Känner ni igen er?!
 
Fram emot sena eftermiddagen mötte vi upp pappan i familjen, och tillsammans promenerade vi vidare ner mot Sturegallerian. Där strosade vi omkring ett tag, kände mig totalt malplacerad. Jag vet inte, men det är som att folk lever i en helt annan värld långt ifrån den världen jag själv lever i. Det är svårt att förklara. Nåja, efter någon timme eller två satte vi oss på Djingis Khan där vi avnjöt en god buffé. Vi åt så mycket att våra magar nästan sprack, så gott var det. Och dessutom prisvärt, jag rekommenderar varmt! En runda inne på Åhlens hann vi också med, en übersöt klänning och nya dryckes muggar till kidsen fick följa med hem. 
 
Väl hemma intog vi ryggläge i soffan med händerna i godispåsen. Meja fick plötslig magknip, jag anar en mildare förstoppning. Kvällen slutade med att storhjärtat stupade i säng, medans jag fick torka kräk och trösta en otröstlig liten tjej. Så det kan bli! Tokig av slutning på vad som skulle ha blivit en mysig kväll. 
 
Efter en natt med alldeles för lite sömn klev vi upp, gjorde oss i ordning för att sedan packa in oss i bilen för att fira mamma-mormors födelsedag. Detta firade vi såklart med skumpa, god mat och lite tårta på det. Elias och Meja röjde runt som två galningar, som dem har saknat varandra. Älskade små liv! Sena kvällen kom och det var dags att åka hem. 
 
Idag gjorde vi som en miljon andra människor, en runda på Ikea, storhandling och middag på Heron City. Jösses, har aldrig sett på maken till så mycket folk. Och ingenting fick vi med oss hem som vi skulle ha.Vi fick ju inte plats i bilen, hur vi än måttade och försökte så gick det bara inte. Att vi inte tänkte på detta innan vi for dit, ena klantarslen är vad vi är! Vi fick i allafall med oss hem två nya soffkuddar, en klocka, en orkidé och lite nya doftljus. Dem stora sakerna får vi ta en annan dag när inte barnen är med. När det nu blir...
 
Nä hörrni, nu knackar Jhon Blund på axeln...It's about bedtime! 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR