Måndag



Hej mina hjärtan! 
Åh, vad det tar emot att blogga nu när vårat internet ligger nere och jag inte kan hålla er uppdaterade lika flitigt som tidigare. Men förhoppningsvis skall allting komma igång under veckan. Vi får hoppas helt enkelt!

Helgen kom lika fort som den gick. I lördags var vi inbjudna på barnkalas för Elias "BFF" Malte. Nu var det egentligen meningen att jag bara skulle lämna honom där, för att sedan hämta två timmar senare. Men det hela slutade med att jag och Meja blev kvar, men höll oss mestadels i bakgrunden. Elias hade iallafall toppenkul och hade inga större bekymmer med att det var andra okända barn med under dagen. Det mumsades lastbils tårta, bullar och kex. Dock var de flesta mer intresserade utav lek och stoj än att sitta ner och äta. Som det skall vara med andra ord! Lite utelek som sedan avrundades med fiskdamm tills vi slutligen åkte hem. Kan tillägga att båda barnen slocknade på två röda innan vi ens hunnit kliva på bussen. 

Igår var vi BARA hemma och slappade framför teven, med undantag för lite golvlek. För trött för att laga mat, kom storhjärtat hem med take-away från thairestaurangen vid sjukhuset. Gott! Till kvällen sedan blev jag bortskämd med lite "ensamtid", men längtade ihjäl mig efter barnen redan efter en timme. Tre timmar senare och barnen trillar in genom dörren, grinar mamman krokodil tårar! Inte klokt att man kan älska två små människor så efter så kort tid. Hur skall detta gå när jag börjar jobba sedan?! Usch!! 

Måndag idag och Elias är tillbaka på förskolan. Jag och Meja Rogen sväng ner på stan för att sedan promenera hela vägen hem. I nästan två timmar sov hon, det lilla skrotkornet. Hela dagen har hon varit sådär ovanligt gnällig och skall bara ligga vid bröstet och snutta. Maten kastar hon antingen på mig eller ner på golvet. Yes, jag misstänker tänder! Dock ingen feber, bara omedgörlig. Lilla hjärtat! 

I morgon väntar en hel eftermiddag med parkhäng ute i pershagen tillsammans med Frida och barnen. Mys! Onsdagen blir minst lika fullspäckad den. Barnpassning precis som förra veckan, samt lite förmiddagslek på barnens hus.  På fredag åker vi ut till pappa och firar min lillasyster som fyller år. Rolig vecka med andra ord! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR