Påskhelgen

 
 
Vilken påskhelg vi har haft! Vädret har visat sig från sin bästa sida, och vi har tillbringat dagarna i tre tillsammans med vänner och familj. Redan under tidiga påskaftons morgon satte vi oss på tåget ut till Sollis för påskfirande hemma hos mamma-mormor. Himla skönt att ha hela dagen sådär framför sig, en hel dag att bara mysa, busa, leka, gå på promenad utan någon som helst tidspress. Bara ta dagen som den är och resten sköter sig självt. Senare under eftermiddagen kom även pappan i familjen samt morbror Anders. Det bjöds på påskmiddag i form utav varmrökt lax, kokt potatis, ångkokta sockerärtor och två olika såser. och ägghalvor med löjrom, icke att förglömma! Ett måste vid högtider i alla dess former. Till efterrätt hemmagjord knaffa och cheesecake med färska jordgubbar. Mums! 
 
Efter maten fick barnen gå på äggjakt och öppna sina efterlängtade påskpresenter. Jag hade redan önskat ganska långt i förväg en ny vårgarderob åt barnen. Sagt och gjort, en massa tuffa och romantiska plagg från underbara next fick följa med hem. Tuusen tuuusen tack finaste mami! Varsitt påskägg till de vuxna, samt varsitt paket till mig och syster. En ny kabelstickad tröja från Hampton Rebublic, så nu måste jag köpa på mig lite snygga skjortor och pikétröjor att ha under. Känns lite naket utan i just denna modellen. Under sena kvällen packade vi sedan in oss i bilen och det tog inte många sekunder tills vi kunde ljuda första snarkningen. 
 
Söndagen sedan fortsatte även den i påskfirandets tecken. Högtidsmässa i kyrkan tillsammans med sjuttioelva människor, barnen var sådär härligt gnälliga så vi blev inte särskillt långvariga. Packade in oss i bilen, hem och hämta grejjer och vidare till Raoufs kusin med familj. Där möttes vi utav barnens farmor, farfar, farbror, faster och kusiner. Ja, det är lite såhär när man lever ihop med någon från en helt främmande kultur. Tro mig, jag vänjer mig aldrig! Även där bjöds det på mat för flera år frammåt, godsaker och desserter i alla dess former och färger. Själv hade jag bakat en cheesecake att bidra med till påskbordet. Vi rullade hem, BOKSTAVLIGEN! Väl hemma stupade vi mer eller mindre i säng efter all dena goda maten. Det var knappt så att vi ens orkade prata eller göra någonting annat heller för den delen. 
 
Måndag och annandag påsk vart inte särskillt lugn den heller. Dagen tillbringades hemma hos svärisarna och där stäldes det till med ett tredje och sista firande för i år. God mat följt utav go'fika och påskpresenter till barnen. Då pappan i familjen var tvungen att åka iväg och jobba, valde jag och barnen att stanna kvar ett par timmar. Hur mysigt och skönt än har varit att få tillbringa denna helg med nära och kära, är jag ganska så tacksam över att vardagen är i rullning igen. Har idag fått veta att min nuvarande tjänst kommer att bli förlängd och jag har därmed en arbetsplats att komma tillbaka till efter semestern. Dock återstår det att se om jag blir kvar på sexårsverksamheten eller om min tjänst blir förflyttad till en helt annan avdelning. Jag är dock inte helt förtjust i tanken över att bli förflyttad, men är det så det blir...ja, då får jag helt enkelt finna mig i det. 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR