Nytt vrålåk!

 
Jag gjorde det igen, sålde av en (två) vagn(ar) för att köpa en ny. Det här blir nog den sista, jag lovar! Fler vagnåkande barn blir det nog inte, i allafall inte inom de närmsta kommande 2-3 åren. Kanske aldrig mer, guuud så sorgligt det låter. Gör det inte det för er barnvagnstokiga morsor där ute också?!
 

Hej förresten! Idag har vi varit i Skärholmen hela dan...dit halva södra stockholm tydligen vallfärdade samtidigt. Ja, det brukar bli så när regnet vräker ner och alltid händer det att vi åker dit just då. Vi åkte i allafall dit glada och förväntansfulla, men hinner inte mer än att kliva innanför svängdörrarna så känner jag hur humöret börjar tryta. Det här med att handla med barn är bara ett enda stort projekt i sig. Skriker inte den ena så skriker den andra, och skriker dem inte på oss så skriker dem på varandra. Ja, ni hör ju själva hur det låter. Barn mår nog med andra ord bättre utav att stanna hemma än att kuta omkring på Ikea en söndagseftermiddag. Nog hittade vi lite småkrafs till hemmet ändå och avrundade vårat Ikea besök med varsin kokt korv som plåster på såren. 
 
En tur till Big Baby då vi under en längre tid varit på jakt efter den "perfekta" resevagnen. Och ut kom vi med en sprojlans ny Chicco Liteway i färgen basic. Inte nog med att jag nästan dör snygghetsdöden, men hur smidig och praktisk är den inte?! En vagn som i det stora hela uppfyller alla våra krav och att den sedan är löjligt skön att köra sealed the deal. Min lilla skatt ser så nöjd ut där hon sitter i sitt nya åk, och i den har hon boat in sig och har knappt rört sig ur fläcken på hela kvällen. Nu fattas bara en dyna och lite annat smått och gott till våran nya pärla. Sedan är vi så gott som redo för att ge oss ut på vägarna. 
 
 
Med förhållandet till sin längd på ca 85cm når hon i princip ned till fotstödet på vagnen.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR