Dagens middag - Cashew Masala

 
Kan ni förstå att jag står och serverar mat hela dagarna, och ändå orkar att stå framför spisen efter en lång arbetsdag?! Denna onsdagskväll fuskade jag dock till det med en färdig Cashew Masala curry sauce från Pataks som jag tillsatte i den stekta kycklingen. Till det severades vanligt basmatiris, sallad och finhackad persilja. Enkelt, men ändå så gott! Lagar ni som oftast allt från grunden, eller fuskar ni precis som vi ibland?! Vilket är erat favorit recept när ni har ont om tid?!
 
Idag fick jag rycka in ett par timmar tidigare på jobbet för att ersätta en kollega som gått och sjukskrivit sig. Elias var inte helt nöjd med att behöva kliva upp två timmar tidigare än vanligt. Utanför fönstret vat himlen fortfarande nattsvart och han undrade säkert vart mamma skulle ta vägen "mitt i natten" och detta skulle han minsann tala om för sin pappa. Knasiga unge! Överlag har det varit en bra dag, jag har fått jobba ihop med ännu en ny kollega från RA. Jag älskar att man får knyta så många nya kontakter i den här branchen, ingen dag är den andra lik och vi har alltid så himla roligt på jobbet.Jag är så tacksam över valet att sadla om och göra något som jag älskar. Det är det här jag skall göra, det är här jag hör hemma! 
 
Pappan i familjen har tagit med sig våra två små sprallben för kvällsfika och lek hemma hos farmor och farfar. Själv har jag ägnat mig åt att plocka, städa, hänga tvätt och nu tänkte jag inta ryggläge i soffan framför teven ett slag. Gissar på att det blir en tidig kväll, i morgon väntar ännu ett pass på Riksdagsrestaurangen och på fredag likaså. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR