Leklandslördag

 
Idag klev jag upp strax innan klockan nio och fixade frukost till hela lilla familjen. Tidigare i veckan köpte vi hem den minsta helgskinkan vi kunde hitta, som vi sedan griljerade i morsse. Så himla gott ska ni veta! 
 
Efter frukosten gjorde vi oss i ordning för att sedan ta oss ut i den härliga höstsolen som värmde gott. En tur till Mio och hem kom vi med förmodligen världens finaste vardagsrums lampa. Jag är kär, materiell kärlek om man nu kan bli det?! Ni ska få se bilder så snart lampan sitter uppe. En varmkorv och fiskedamm inne på coop senare packade vi åter in oss i bilen för at tillbringa eftermiddagen på Fun house, Södertäljes alldeles egna lekland. Barnen gick all in och har nog lekt för en hel vecka framöver. Dock tog en tragisk trafikolycka udden av det hela, med två ambulanser, en brandbil och ambulanshelikopter på plats blev stämningen genast väldigt tryckt. Alla stod som packade sillar vid de stora fönsterrutorna för att ta del av vad som precis hade hänt. Två joggande män som av någon händelse blivit påkörda av ett fortkörande fordon, varav en allvarligt skadad. Det tog inte lång stund innan även civilpolis vart inkopplad. Kan inte sticka under stolen med att det vände sig lite i magen med tanke på så många barn som vistas i just detta område, och dessutom med ett stort lekland tvärs över gatan. Nä, fy sjutton alltså! 
 
Nu tänkte jag och min stora kille strax krypa ner under varsin filt med godisskålen i knät framför "Så mycket bättre". Några fler som kollar?! Jag är inte lika bekant med deltagarna denna som med föregående säsong. Dock blev jag riktigt berörd av förra lördagens program, Niklas Stömstedt alltså! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR